Blomsterhagen

Salgsbetingelser

Frakt, porto & retur

Blomsterhagen på Abildsø sine fraktalternativer:

  • Hente varen i Åkerbutikken innenfor butikkens åpningstider eller til avtalt tid.
  • Vi kan sende varer med Posten Servicepakke. Fraktkostnader beregnes ut fra varens vekt og postadressen den skal leveres til etter Postens satser. Forsendelsen kan spores. 
  • Postens brevpost er et alternativ for varer som ikke veier så mye og som ikke har for høy verdi. Med brevpost får du ikke sporet varene dine. 
  • Vi kan sende varer med bud to ganger daglig til kunder som bor i Oslo og Omegn. Budet leverer på formiddagen før kl 15 og på ettermiddagen etter kl 16. 

Vi pakker og sender vanligvis bestillinger minst to ganger i uka.
Løk og knoller sendes når faren for sterk frost er over, normalt mars – april. Høstløk sendes så snart de er på lager. Sjekk alltid varene når du får dem. 

Du er selv ansvarlig for å fylle ut korrekt navn og adresse ved bestilling. Pakker og brev som ikke kommer frem grunnet feil adresse, kan vi dessverre ikke ta ansvar for.

Retur og bytte

Dette skjer i henhold til angrefristlovens bestemmelser. Det er 14 dagers returrett av ubrukte varer i original uskadet emballasje. Returporto betales av kjøper.

Løk og knoller er ferskvare og angrerettlovens bestemmelse gjelder ikke. 

Returadresse:
Blomsterhagen på Abildsø AS

Olav Helsets vei 5

0694 Oslo

Reklamasjon

Vi pakker alle våre varer for hånd hos oss. Men skulle det mot formodning være transportskader eller produksjonsfeil ved varen, så bytter vi den gjerne uten ekstra omkostninger. Ta kontakt via telefon eller mail med bilder av varen og ordrenummer. Hvis du ikke er helt fornøyd fortell det til oss. Hjelp oss å bli enda bedre slik at vi kan iverksette tiltak.
Reklamasjoner på løker, knoller og frø blir vurdert av utdannede gartnere utifra informasjonen som blir gitt.

Løker og knoller

  • Løker og knoller skal undersøkes ved mottak. Er du ikke fornøyd med varen ber vi deg sende oss bilde sammen med ordrenummer. 
  • Vi har garanti på at løken eller knollen skal være den sorten du bestiller. Skulle det være en feil med sorten, så send oss et bilde av planten med ordrenummer og vi refunderer beløpet eller forsøker å erstatte varen.
  • Vi kan ikke ta ansvar for feil stell eller hvis planten er plantet på andre måter enn det vi anbefaler. Vær, vinterforhold og lokale skadedyr som vi ikke kan råde over er ikke en reklamasjonsgrunn. 

Frø

– Vi har garanti på at frøene du kjøper fra oss skal være sortsekte. Skulle det være en feil med sorten, så send oss en mail med bilde av planten med ordrenummeret ditt og vi refunderer beløpet for frøposen.

– Alle frø vi selger skal spire i henhold til spireprosenten på pakken. Hvis du ikke får spiring på frøene, send oss en mail, med ordrenummer og fortell oss når frøene er sådd, hvor de er satt med tanke på lys og temperatur og hvilken type jord du har brukt. Hvert tilfelle vurderes individuelt ut i fra den informasjonen som blir gitt, da forskjellige frø har forskjellige krav til hva de trenger for å spire og det er forskjell på hvor lang tid de bruker på å spire. Reklamasjon må skje innen rimelig tid etter såing og senest et år innen kjøpsdato. 

Bestillinger

Vi tar forbehold om at varer kan være utsolgt, feil/trykkfeil på nettsiden eller at varer ikke kan sendes av kvalitetsmessige grunner. Falske ordreinnleggelser, svindel eller kriminell virksomhet vil bli politianmeldt. Vi forbeholder oss retten til å avvise ordre.
Alle ordre behandles, det er ingen minimumsbeløp.
Vi leverer ikke erstatninger for varer som ikke kan leveres.


Nettsiden

Vi forsøker å gjengi varene våre på en korrekt måte som mulig med beskrivelse, mål og bilde. Skulle det mot formodning være informasjon du føler du trenger før kjøp, så ta gjerne kontakt med oss så hjelper vi deg. Små variasjoner kan forekomme i blomsterfarge ut i fra bilde grunnet dyrkningsforhold og lys.

Gavekort

Gavekortene vi tilbyr har i utgangpunktet gyldighet i ett år. Gavekortene kan brukes både i nettbutikken og i Åkerbutikken. De kan ikke veksles inn i penger.

Betaling

Betaling skjer ved utsjekking i kassen og innbefatter følgene måter:

  • – Kort (Visa/Mastercard via Klarna checkout)
    – Vipps

Kontaktinformasjon:

Telefon: 46516511

Epost: post@blomsterhagen.no


Besøksadresse:
Plogveien 100, 0681 Oslo

Post adresse:
Olav Helsets vei 5, 0694 Oslo